Къде в акаунта се съхраняват готовите фактури и черновите?

След като сте създали и съхранили дадена електронна фактура, тя се запазва в списъка с вашите фактури, който можете да достъпвате като кликнете върху бутон "Списък Фактури" в горната част на страницата във вашия акаунт.

Списъка с фактури съдържа всички създадени от вас електронни документи - както напълно готовите, така и съхранените като "чернови".

За да разгледате съдържанието на дадена фактура кликнете върху номера на документа в списъка.

Какви са опциите за манипулиране на готовите документи от моя списък?

Влезте в акаунта си, а след това в списъка с вашите създадени фактури като кликнете върху бутон "Списък Фактури" от горната част на страницата.

Пред номера на всяка фактура от списъка ще видите малко квадратче. С кликане върху квадратчето се активират опциите за манипулиране на избрания документ. Тези опции позволяват да извършите следните действия с документите:

- архивиране на избрания документ (бутон "Архивирай")
- отбелязване на фактурата като платена (бутон "Отбележи като платена")
- изпращане на документа по имейл (бутон "Изпрати")
- копиране на документа под друг номер или тип (бутон "Копирай")
- редакция на документа (бутон "Редактирай")
- изтриване на документа (бутон "Изтрий")

Забележка: Само фактурите отбелязани като платени могат да бъдат архивирани.

Кои документи подлежат на редактиране?

Всички документи, създадени чрез системата за онлайн фактуриране INV.bg, независимо от техния тип и статус, могат да бъдат редактирани.

Как да редактирам готовите фактури?

Влезте в акаунта си, а след това в списъка с вашите създадени фактури като кликнете върху бутон "Списък Фактури" от горната част на страницата.

За да започнете редакция на някой от документите кликнете върху бутон "Редактирай" в края реда на съответния документ в списъка. Ще се зареди работна страница със съдържанието на документа, където можете да извършите необходимите промени. За да запазите промените кликнете върху бутон "Запази промените" в долната част на страницата.

Как да променя статуса на дадена фактура от чернова или неплатена в платена и обратно?

Влезте в акаунта си, а след това в списъка с вашите създадени фактури като кликнете върху бутон "Списък Фактури" от горната част на страницата.

Фактурите, които са съхранени като чернови, имат в списъка статус "Чернова".

Готовите фактури, които не са съхранени като чернови, имат статус "Неплатена".

Можете да промените статуса на една фактура от "Чернова" или "Неплатена" в "Платена" и обратно като кликнете върху бутон "Редактирай" в края реда на съответния документ в списъка. Ще се зареди страница, в горната част на която, срещу надписа "Платежен статус", се намира падащо меню с опции "Чернова", "Неплатена" и "Платена". Изберете желаната опция и кликнете върху бутон "Запази промените" в долната част на страницата.

Как да архивирам фактури и какво става с архивираните документи?

Влезте в акаунта си, а след това в списъка с вашите създадени фактури като кликнете върху бутон "Списък Фактури" от горната част на страницата.

Фактурите, които са със статус "Чернова" и "Неплатена" не могат да бъдат архивирани.

Когато дадена фактура е отбелязана като "Платена" тя може да се архивира. За целта сложете отметка в квадратчето срещу номера на фактурата и кликнете на бутон "Архивирай". По този начин фактурата се запазва в архивната секция на вашия акаунт.

Архивираните фактури не се появяват в списъка с готови документи ако изрично не е отметната опцията "Архивирани" във филтъра, дори и останалите опциите от филтъра да са правилно зададени.

Например ако имаме платена данъчна фактура, която е архивирана, тя няма да се появи в списъка с документите ако зададем на филтъра само опциите "Платени" и "Данъчни". За да се вижда в списъка такава фактура, преди филтрирането задължително трябва да се отметне и опцията "Архивирани" от секция "Статус" на филтъра.

След като бъдат визуализирани в списъка с документи, архивираните фактури, също като останалите документи, могат да бъдат достъпвани за разглеждане чрез клик върху номера им.

Архивираните фактури, също като останалите, могат да бъдат редактирани, копирани, изпращани на имейл или изтривани чрез кликане върху съответните бутони.

Как да променя статуса "Архивиран" на дадена архивирана фактура?

Влезте в акаунта си, а след това в списъка с вашите създадени фактури като кликнете върху бутон "Списък Фактури" от горната част на страницата.

Настройте филтъра да показва документите със статут "Архивирани" като сложите отметка в квадратчето срещу опцията "Архивирани" и кликнете върху бутон "Филтрирай" в дясната част на филтъра.

Кликнете върху бутон "Редактирай" в края на реда на избраната за де-архивиране фактура. Ще се зареди работна страница със съдържанието на документа. За да де-архивирате фактурата кликнете върху бутон "Извади от архива" в горната дясна част на страницата.

Как да копирам дадена фактура без да се налага да я преписвам?

Влезте в акаунта си, а след това в списъка с вашите създадени фактури като кликнете върху бутон "Списък Фактури" от горната част на страницата.

За да може да копирате съдържанието на дадена фактура е необходимо да я съхраните под друг номер или под друг тип.

Намерете необходимата фактура в списъка с готовите документи, маркирайте я като поставите отметка в квадратчето срещу номера и, след което кликнете върху бутон "Копирай". Ще се зареди работна страница с данните от фактурата. За да създадете копие кликнете върху бутон "Създай фактурата" в долната част на страницата като преди това промените или номера или типа на документа.

Как да сложа логото на фирмата върху електронните фактури?

Влезте в акаунта си и кликнете върху бутон "Персонализация" от най-горното меню. Ще се зареди страница с две секции: "Лого на вашата система за фактуриране" и "Лого на вашите фактури".

В секцията "Лого на вашите фактури" изберете опцията "Показвай логото във фактурите". Ще се появи бутон "Browse" чрез който от компютъра си да качите файла с фирменото лого, след което кликнете върху бутон "Запази". За да изглежда добре върху фактурите е препоръчително логото да бъде направено на бял фон.

Как да изпратя фактурата на email?

Влезте в акаунта си, а след това в списъка с вашите създадени фактури като кликнете върху бутон "Списък Фактури" от горната част на страницата.

Маркирайте квадратчето срещу номера на избраната фактура и кликнете върху бутон "Изпрати"

Ще се зареди страница с контактна форма за изпращане на фактурата на email-адрес във вид на прикачен файл в PDF-формат.

Забележка: Опцията "Изпращане на email" не работи за фактурите със статус "Чернова".

Host.bg Помощ